Algemene voorwaarden
Witgoed Monteur Amersfoort versie 2.1.1
Deze algemene voorwaarden geldt alleen tussen Witgoed Monteur Amersfoort en de klant.
Onderstaande voorwaarden zijn niet van toepassing wanneer een Witgoedpartner de reparatie heeft uitgevoerd voor een klant. Onderstaande voorwaarden gelden niet voor een Witgoed Partner.
– 1 Definities
Klant
Wederpartij – particulier/zakelijk – van Witgoed Monteur Amersfoort die een reparatieverzoek heeft aangevraagd
Witgoed Monteur Amersfoort
Witgoed bedrijf waar klanten een reparatie kunnen aanvragen voor het maken van hun defecte witgoed apparaat. Witgoed Monteur Amersfoort werkt zowel met eigen monteur(s) als witgoedpartners.
Witgoedpartner
Extern witgoedbedrijf die eigen monteurs inzet voor een reparatieverzoek met eigen voorwaarden.
Reparatieverzoek
Verzoek van de klant tot het doen van een reparatie van een defect witgoed apparaat.
– 2 Afspraak
De klant kan per telefoon een afspraak inplannen met de planning van Witgoed Monteur Amersfoort . De planning kan dan gelijk een afspraak inplannen. Ook kan de klant een aanvraagformulier invullen wat 24/7 beschikbaar is op de website. Bij een aanvraagformulier wordt de klant binnen 48 uur gebeld door de planning voor het maken van een reparatie afspraak. Bij het maken van een afspraak geeft de klant aan welk soort witgoed apparaat een defect bevat. Samen met de planning van Witgoed Monteur Amersfoort zal de reparatie afspraak ingepland worden. De afspraak wordt telefonisch bevestigd door zowel de klant als de planning.
Wanneer het blijkt dat de reparatie afspraak ingepland dient te worden door een van onze witgoed partners dan zal de planning uw gegevens doorzetten naar de desbetreffende witgoedpartner. Zij nemen dan zelf contact met u op, voor het maken van een afspraak.
– 3 Tarieven
Witgoed Monteur Amersfoort hanteert de tarieven zoals vermeldt op de website. U betaalt geen voorrijkosten! Het is een all-in tarief van € 65,- (inclusief btw), voor de volledige diagnose en eerste 15 minuten reparatie. Indien er eventueel een langere reparatietijd nodig is, wordt er € 19,50 per 15 min (inclusief btw) in rekening gebracht.
– 4 Reparatie en onderdelen
4.1 Reparatie zonder vervanging van onderdelen.
De monteur zal altijd proberen om de reparatie binnen 15 minuten de reparatie af te ronden. Indien de monteur de reparatie binnen 15 minuten af heeft, betaalt de klant het all-in tarief van € 65,-. Wanneer er eventueel een langere reparatietijd nodig is, wordt er € 19,50 per 15 min (inclusief btw) in rekening gebracht.
4.1 Reparatie met vervangingsonderdelen.
Bij vervangende onderdelen komen de kosten altijd apart in rekening. Voor de reparatie wordt er altijd nieuwe en originele onderdelen besteld direct bij de leverancier. Indien deze onderdelen moeten worden besteld, zal de prijs worden vastgesteld aan de hand van de productsoort en het merk van het vervangende onderdeel. Witgoed Monteur Amersfoort is niet aansprakelijk voor de tijdsduur waarbinnen het onderdeel wordt geleverd. Witgoed Monteur Amersfoort neemt contact met u op zodra het onderdeel in ons magazijn binnenkomt, om de vervolgafspraak in te plannen. Bestelde onderdelen zijn apparaat- en merk specifiek en kunnen niet worden geannuleerd.
– 5 Annuleren
Annuleren van de eerste reparatie afspraak
Kosteloos annuleren kan tot 72 uur voor aanvang van de dag waarop de reparatie plaatsvindt. Bij annulering minder dan 72 uur van tevoren wordt er €25,- in rekening gebracht en bij annulering minder dan 24 uur van tevoren worden de kosten van € 65,- volledig in rekening gebracht. Betaling van de annulering vindt plaats via een Tikkie link, die u ontvangt via WhatsApp of SMS. Indien u niet per tikkie wenst te betalen kunnen wij ons rekeningnummer geven. U dient de annulering binnen 72 uur over te maken. Wanneer het bedrag niet binnen 72 uur bij ons op de rekening staat, wordt er €25,- extra in rekening gebracht. Wanneer het dan na 48 uur niet betaald wordt, gaan wij over tot incasso. Alle gemaakte kosten komen dan ook voor uw eigen rekening.
Annuleren van de vervolgafspraak
Indien een klant een vervolgafspraak annuleert en er een vooruitbetaling plaatsgevonden heeft, verliest de klant zijn of haar volledige vooruitbetaling.
– 6 NO SHOW
Er wordt € 65,- in rekening gebracht, wanneer de klant niet aanwezig is op de afgesproken tijdsblok, datum en adres. Was de klant wel aanwezig maar hoorde de klant bijvoorbeeld de deurbel niet? Onze monteurs of planning zullen altijd ook telefonisch contact met de klant proberen op te nemen op het nummer wat de klant tijdens het maken van uw afspraak heeft doorgegeven. Betaling van de NO SHOW vindt plaats via een Tikkie link, die u ontvangt via WhatsApp of SMS. Indien u niet per tikkie wenst te betalen kunnen wij ons rekeningnummer geven. U dient de NO SHOW binnen 72 uur over te maken. Wanneer het bedrag niet binnen 72 uur bij ons op de rekening staat, wordt er €25,- extra in rekening gebracht. Wanneer het dan na 48 uur niet betaald wordt, gaan wij over tot incasso. Alle gemaakte kosten komen dan ook voor uw eigen rekening.
– 7 Werkbon
Na de eerste afspraak krijgt de klant een werkbon van de monteur. Deze werkbon is tevens ook uw garantiebewijs dus bewaar het goed! Op de werkbon staat een korte omschrijving van de verrichte werkzaamheden en vervangen onderdelen. De werkbon bevat tevens de te bestellen onderdelen en de prijs wat is afgerekend en eventueel nog het te betalen bedrag wat betaald dient te worden na een vervolgafspraak.
– 8 Aansprakelijkheid
Indien de monteur tijdens de reparatie afspraak schade aanricht aan het product, dan neemt Witgoed Monteur Amersfoort de aansprakelijk op zich. Witgoed Monteur Amersfoort is echter niet aansprakelijk voor enige schade als gevolg van een omstandigheid die niet te rekenen is aan zijn schuld, noch krachtens de wet, een rechtshandeling of in het verkeer geldende opvattingen voor zijn rekening komt. Witgoed Monteur Amersfoort is in geen geval aansprakelijk voor gevolgschade.
In alle gevallen is de aansprakelijkheid van Witgoed Monteur Amersfoort beperkt tot een bedrag van maximaal €500,- .
Er is een hele kleine kans dat andere onderdelen die kapot waren voor reparatie meer beschadigd raken door de reparatie. Hiervoor is Witgoed Monteur Amersfoort niet aansprakelijk.
– 9 Garantie
Garantie op Reparatie
Bij een reparatie zonder gebruik van onderdelen geeft Witgoed Monteur Amersfoort 3 maanden garantie op de reparatie. Deze garantietermijn gaat in op het moment dat de monteur het apparaat heeft gerepareerd. Op schoonmaak- cq onderhoudsbeurten, alsmede op reparaties verricht aan apparaten met bliksem-, water- of vochtschade, wordt geen garantie gegeven, tenzij schriftelijk uitdrukkelijk het tegendeel is vermeld.
Hetzelfde probleem binnen 3 maanden na reparatie: Binnen 3 maanden na de reparatie doet zich hetzelfde probleem voor. Dit valt binnen de garantieperiode van 3 maanden. De klant maakt een nieuwe afspraak met de monteur, die het probleem kosteloos zal repareren. De klant dient ten alle tijden de werkbon goed te bewaren en dit bij de afspraak aan de monteur te laten zien. De garantie vervalt als er geen werkbon aanwezig is.
Nieuw probleem binnen 3 maanden na reparatie: Binnen 3 maanden na de reparatie doet zich wederom een probleem voor. De Klant maakt een afspraak met de Monteur, die constateert dat het om een nieuw probleem gaat. Dit valt niet onder de garantie en daarom zal opnieuw € 65,- voor diagnose en 15 minuten reparatietijd in rekening worden gebracht, en eventueel extra arbeidskosten per kwartier a € 19,50.
Hetzelfde probleem buiten de garantieperiode van 3 maanden: Indien hetzelfde probleem zich buiten de garantieperiode van 3 maanden voordoet dient de Klant opnieuw € 65,- voor diagnose en 15 minuten reparatietijd in rekening worden gebracht, en eventueel extra arbeidskosten per kwartier a € 19,50.
Garantie op Onderdelen
U heeft standaard 1 jaar garantie op nieuwe onderdelen. Onderdelen die binnen dat jaar defect gaan, zullen kosteloos worden vervangen. Onderdelen die na dit jaar defect gaan, vallen buiten de garantietermijn. Bij reparatie hiervan worden alle kosten (startkosten, eventuele extra arbeidskosten en nieuwe onderdelen) opnieuw in rekening gebracht.
Vervolgafspraak
Overeenkomstig artikel 9 komt de monteur opnieuw langs wanneer binnen 3 maanden na afgifte van het gerepareerde apparaat dezelfde klachten terugkeren. Bij dezelfde oorzaak van de klacht worden alleen die onderdelen die bij de vorige reparatie niet zijn vervangen in rekening gebracht. Indien blijkt dat de oorzaak van de klacht een andere is dan die bij de vorige reparatie, dan worden de kosten van de nieuwe reparatie aan de Klant doorberekend.
Binnen de garantietermijn komt de monteur maximaal drie keer terug om het probleem te verhelpen. Indien het probleem de derde keer nog niet kan worden verholpen, dan zal het betaalde bedrag 75% worden gerestitueerd aan de klant.
– 10 Klachten
Wanneer de klant een klacht heeft ,kan deze ingediend worden via het klachtenformulier wat op de website staat. Dit dient binnen zeven dagen na reparatie ingediend te worden. Witgoed zal ten alle tijden proberen om samen met u tot een oplossing te komen. De klant krijgt binnen 14 werkdagen een reactie van de desbetreffende afdeling.
Klachten met betrekking tot de reparatie
Als de klant niet tevreden is over de reparatie, dan dient hij dit binnen zeven dagen per klachtenformulier, wat te vinden is op de website, aan te geven. Indien Witgoed Monteur Amersfoort meent dat de reparatie op de juiste wijze is uitgevoerd, dan staat het de klant vrij om – in overleg met Witgoed Monteur Amersfoort – maar wel op eigen kosten, een externe deskundige in te schakelen. Indien deze externe partij tot de conclusie komt dat de reparatie niet op de juiste wijze is geschied, dan wordt het volledige bedrag wat betaald is aan Witgoed Monteur Amersfoort volledig gerestitueerd. Indien de reparatie wel op de juiste wijze is geschied, komen deze kosten voor rekening van de klant.
Klachten met betrekking tot de levertijd
Overeenkomstig artikel 4 kan de levertijd van een onderdeel nooit worden gegarandeerd. Klachten over de levertijd worden derhalve niet in behandeling genomen, tenzij Witgoed Monteur Amersfoort hierin aantoonbaar tekortgeschoten is.
Klachten met betrekking tot de kosten
Witgoed Monteur Amersfoort uitsluitend met nieuwe onderdelen. Onderdelen worden pas besteld nadat de klant akkoord is gegaan met de door monteur aangegeven kosten. Als de klant later meent het onderdeel elders goedkoper te zien, dan kan het Witgoed Monteur Amersfoort het verschil in kosten niet vergoeden.
– 11 Geschillenprocedure
De Nederlandse Recht is op deze voorwaarde van toepassing. De Rechtbank in Amsterdam is bij uitsluiting bevoegd om kennis te nemen van alle geschillen tussen partijen.
– 12 Witgoed Partners
Als Witgoed Monteur Amersfoort een opdracht niet zelf kan uitvoeren, zal er een partnerbedrijf contact met u opnemen voor het maken van een afspraak. De klant dient altijd contact op te nemen met de desbetreffende bedrijf die de reparatie hebben uitgevoerd voor als ze vragen hebben. Wij staan niet garant voor de werkzaamheden van een partnerbedrijf. Alle bovengenoemde voorwaarden zijn dan ook niet van toepassing wanneer er een partnerbedrijf is langs geweest. Op ieder afgegeven bon staat er welk partnerbedrijf is langs geweest en hoe zij contact kunnen opnemen.